Life Scene Boss Facebook Twitter Follow Dashboard
Sekembalinya Aku
Thursday, 30 January 2014 | 03:36 | 0 weird people
Assalamualaikum w.b.t & Hai.

Sekembalinya aku,
Dengan penuh keceriaan,
Senyuman menghiasi bibirku,
Mataku tertumpu ke arah komputer riba,
Yang menjadi harata kesayangan hamba,
Jari jemariku menaip dengan penuh keriangan,
Dia atas papan kekunci ini.

Sekembalinya aku,
Di alam blogger yang pernah kuceburi dulu,
Yang telah kutinggalkan,
Kerana kemalasan yang menjalar dia hati,
Kulayan kemalasan ini,
Yang telah menyebabkan kutinggalkan,
Apa yang aku selalu lakukan dulu,
Dan kini akan ku cuba untuk,
Terus menaip entri tanpa jemu.

Sekembalinya aku,
Ke dunia imaginasi serta fantasiku,
Akan kuterus coret kisah-kisahku,
Agar aku tidak dibebani dengan beban yang terlampau,
Akan kuperbaiki cara penulisan ku,
Agar sedap dibaca oleh kalian.

Sekembalinya aku,
Ke alam blogger yang aku sayangi,
Mencuba untuk selalu blogwalking,
Perkara yang sudah lama aku tinggalkan,
Tetapi aku harus menumpukan perhatiaan,
Kepada pelajaranku, SPM ku,
Yang menjadi pennetu masa hadapanku,
Tahun yang amat mendebarkan bagiku,
Penentu masa hadapanku,

By- Hanis Farhana Ismail

-----Buat pertama kalinya, buat ayat macam ni. Sajak ke ni? Tak pasti. Hehe. Thanks for reading this.














Welcome to my blog
Welcome people

Salam & Hai, saya Hanis. Siapa dia? Dia empunya blog. Selamat datang ke dunianya yang penuh misteri. Dunia yang penuh dengan orang yang menyayangi & disayanginya. Selamat datang. Sila ketuk pintu, bukak kasut. Ok, dah boleh masuk. Jangan lupa bagi salam, baca Bismillah.
Chatbox here
Leave your footprint here

No harsh words.
Anonymous not allowerd here