Life Scene Boss Facebook Twitter Follow Dashboard
Buah Berangan Sodappp.
Thursday, 20 December 2012 | 01:36 | 0 weird people
Assalamualaikum dan hai.

Pertama kali makan buah berangan dalam hidup aku membuatkan aku rasa dia awang-awangan. Eh? Mencarut Mengarut. Tapi kan, buah berangan memang double top! Sedap wooooo. Memang terasa di awang-awangan disebabkan kesedapan yang tak terhingga. Cehh ;p

Sebelum ni tak pernah pun makan buah berangan ni haa. Tapi pernah dengar lah nama bauh berangan sebab tengok MasterChef xD Tiba-tiba adik aku, sebut pasal buah berangan ni. Al-kisahnya begini, aku dengan adik aku layan cerita Patah Seribu. Ala, yang pasangan kekasih berlakon tu, Shaarnaz dan Shila Hamzah. Kan Shaarnaz jual buah berangan goreng. Start drpd situ lah adik aku sebut pasal buah ni haa. Mambuak-buak betul perasaan adik aku nak makan buah ni.

Akhirnya, dapat jugak kitaorang maakn buah berangan. Fuhh, sampai jugak hajat ;) Masa otw nak balik Segamat dari Terengganu, singgah kedai makan. Almaklumlah, perut dah kebuluq minta diisi makanan. Then, ternampak gerai "BERANGAN GORENG" Perghhhh. Aku dengan adik apa lagi, dok membodek mama suruh beli. Hihi. Dapat jugak. Nak bukak dia susah sikit lah sebab kulit dia keras macam cengkerang siput. Eh? Ada kene mengena ea -.- Jangan makan dengan kulit dia sekali tau. Kang ada yang masuk hospital tercekik buah berangan. Kupas dulu kulit dia baru makan :) Dan tadi, mama goreng balik buah berangan tu. Sebab tak habis haritu, banyak jugak. Nak lagi nak lagi *buat muka comel*

Nak tau rupa buah berangan yang aku sebut-sebutkan? Check it out!

Ni lah rupanya :)



Welcome to my blog
Welcome people

Salam & Hai, saya Hanis. Siapa dia? Dia empunya blog. Selamat datang ke dunianya yang penuh misteri. Dunia yang penuh dengan orang yang menyayangi & disayanginya. Selamat datang. Sila ketuk pintu, bukak kasut. Ok, dah boleh masuk. Jangan lupa bagi salam, baca Bismillah.
Chatbox here
Leave your footprint here

No harsh words.
Anonymous not allowerd here